Opaatje

flower-9115_1920-by-glady© GLady Geschreven door: Jehan Daal
(P.S In deze afscheidstekst voor mijn opa, staan woorden die typisch “ons” zijn en niet Van Dale )

Denkend aan mijn opaatje
Zie ik ons zitten
Voor op het balkon
Oranje Bitter, Colita
Druk babbelend
Tot ver na het ondergaan van de zon

Denkend aan mijn opaatje
Herinner ik me
Hoe ik blijheid in zijn ogen zag
Twinkelende ogen, lange wimpers
Maar een ingetogen lach

Denkend aan mijn opaatje
Denk ik aan de actualiteit
Economie, Het Koningshuis, verkiezingen
De inauguratie van Obama werd een feit

Denkend aan mijn opaatje
Als een verlegen lentezon
Denk ik aan onze verhalen
Waarin echt alles kon

Chocola was echt zijn zonde
Oranje Bitter scoorde altijd goed
Moest opaatje snel uit bed
Kietel dan eens onder zijn voet

Denkend aan mijn opaatje
Met een lach en een traan
Laat ik hem hier achter
Maar hij is niet ver bij mij vandaan

En als ik u erg mis
Kijk ik naar de bescheiden december zon
Denkend aan onze filosofieën
Waarin echt alles kon
Denkend aan mijn naamgenoot
Quote ik u dit
Those who don’t believe in magic
Will NEVER find it

2 thoughts on “Opaatje

Leave a Reply

