Liefde

Rose

Door: Jehan Daal, voor pappa

Wanneer woorden niet vertellen kunnen
Wat het hart eigenlijk bedoelt
Wanneer je geliefden pijn doet
Waarvoor je eigenlijk zoveel voelt

Op het niet heerlijke avondje
Kwam jij weer op ons pad
Verwarring, pijn,
Lach en een traan
Maar o, wat hebben wij een bijzondere tijd gehad

De tijd die ons was gegeven
Met beiden handen aangepakt
Samen gevochten,
En keihard genoten
Ons grote gezin
Zo hecht en sterk
Een bad vol met liefde
Dat deed jou goed, hebben wij gemerkt

Het gevecht van een leeuw
Met een uitkomst al bekend
Gestreden tot het einde
Pap, wat was jij een sterke vent

Dit is dan het einde
Van de fysieke jij
Feitelijk ben je heel ver weg
Maar juist nooit eerder zó dichtbij

Wanneer daden eindelijk tonen kunnen
Wat het hart altijd heeft gevoeld
Is het mooi te kunnen vertellen
Dat jouw geliefden, zich geliefd hebben gevoeld.


8 thoughts on “Liefde

  1. Super mooi, kippevel. Jij bent echt een ster. Ik hoop dat je telkens weer uit dit mooi gedicht kracht kan putten om door te gaan. Hou onwijs veel van je,
    mamma

    • Bedankt Mariek. Is de afscheidstekst die ik voor mijn vader heb geschreven en voorgedragen tijdens de afscheidsdienst. Ik heb getwijfeld of ik het online wilde zetten, maar heb besloten dat ik het een mooi gebaar richting de padre vind.

  2. ..Echt een mooi en inspirerend gedicht, ik ben onder de indruk en kan je mama alleen maar beamen. JIJ BENT EEN STER!

Leave a Reply

