Back 2 Beast Mode part I

Door: Jehan Daal

Misschien herinneren jullie je nog dat ik een hardloop beest was. Can’t stop me, can’t stop me! Dat is nu wel even anders. Waar het mis ging? Erm… Nike+ begon met een update van de site en dat betekende bye bye challenges tot ergens in de herfst. Waarop het beest in mij begon aan een lange en vooral diepe winterslaap en weigerde te ontwaken. Mijn Milners smolten als Kaasfondue in een pannetje. Maar dat was nog niet alles. Tijdens mijn trip naar mijn vriend K. in Athene weigerden de babies zich te verstoppen in mijn veel te dure, maar o zo leuke bikini. (Ik beken mijn Nike+ vriend K. en ik hebben elkaar dus toch ontmoet, maar dat is nu totaal niet relevant 😉 )
Whoa! That’s the limit. Stop right there!!!

Tijd voor project Back 2 Beast Mode. Met andere woorden terug naar: die lekkere hardloop flow, veel motivatie, een goede conditie, prachtige Milners en een stuiterende Jehan van al die energie. Maar ja, hoe pak je zoiets aan? De Nike+ challenges hebben nog steeds de status “work in progress”. En alleen project Back 2 Beast Mode’en is ook zo triest. Gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft, ook mijn Nike+ vrienden zijn wat ingedut. Nike+ vriend S. wil wel mijn partner in crime zijn en project B2BM is een feit. Okay dan nog een deadline: Strak het nieuwe jaar in?!

Klinkt goed he? Maar het kan niet alleen maar top gaan. Zonder een dal ook geen piek. Daarop zijn ook wij geen uitzondering. Na een goede start volgde al snel de spoiler. Mijn gezondheid gooide roet in het eten en zijn werkgever wist het met werkweken van 70 uur ook flink te verpesten. Maar opgeven na zo’n dipje? No way!

We zitten op de weg omhoog. Zijn 70 urige werkweken zitten erop. In de sportschool kennen ze hem inmiddels bij naam, omdat hij naast een goede conditie een afgetraind lichaam ook wel ziet zitten. Ik heb weer een korte test run gedaan en mijn benen, besloten mij te dragen. Ik ga het rustig, maar vastberaden weer opbouwen. Om mij heen heb ik inmiddels mensen verzameld die bijdragen aan een succesvolle voltooiing van mijn project B2BM.

Mijn B2BM motiveerders:

  • De meiden van GirlsLove2Run Elke dag en inspirerende blog. You rock and run girls!
  • Mijn enige hardloopvriendin M. We are in it together.
  • Mijn Nike+ vriend S.
  • Mijn strenge, vriendelijke en grappige Nike+ & vriend K.
  • Mijn nicht R. die zich regelmatig afbeult in de sportschool en inmiddels stiekem een wasbord heeft. Binnenkort gaat ze die blootstellen aan de tropische zon. Komt dat zien, komt dat zien.
  • Mijn neef D. waarmee ik ben opgegroeid en die altijd in is voor een sportief spelletje uitsloven en meedeed aan de Fisherman’s Friend Strongman Run. Respect!
  • And last but not least: jullie. Jullie ogen in mijn rug houden mij scherp, waardoor ik wel MOET slagen.

B.t.w. You are welcome to join project Back 2 Beast Mode! Het gaat om weer in shape komen en je lekker voelen. Dat hoeft niet door middel van hardlopen te zijn.

2 thoughts on “Back 2 Beast Mode part I

    • Volgende stap is DOEN! Are you in? Kom je als een fitte God terug, my love? Ik zie het al helemaal voor me. Jij komt net aan. Familie en vrienden staan in de aankomsthal. Ik REN naar je toe en roep: “Mijn Joeri je bent weer thuis”. Op dat moment til jij mij met je gespierde en niet trillende armen op en zwaai je mij in het rond, zonder mij te laten vallen!

Leave a Reply

