Speeddaten anno 2011

Door: Jehan Daal

Er zijn veel fijne gespreksonderwerpen, maar mijn favo onderwerp blijft toch de man. Uren kan ik ermee vullen. Blijkbaar bereikte mijn mannenpraat vorig jaar het hoogtepunt en konden de oren van vriendin L. er niet langer tegen. Zij en vriendin T. staken de koppen bij elkaar en kwamen tot een conclusie: Jehan moest weer aan de man! Speeddaten was hip, hot & happening en het perfecte cadeau voor mijn 25e b-day. Slechts een obstakel: deze koppige steenbok was ervan overtuigd dat als je op zoek ging naar liefde, je het niet vond. “Die leuke man kom ik ooit onverwachts tegen.” Speeddaten? Hoe hip, hot & happening ook, mij zouden ze met geen tien paarden daarheen krijgen. Dus lokten ze mij onder valse voorwendselen mee naar Utrecht. Voor een cafédeur werd ik gedropt. “Doe je ding, wij halen je straks weer op.”

Daar was ik dan bij de vleeskeuring. Brr. Drie minuten verplicht met iemand babbelen en bedenken of hij HET zou kunnen zijn. Hard duimen dat die ene leukerd jou ook leuk vond. Oké, een aantal gesprekken waren zo leuk dat ik na drie minuten met moeite de man aan mijn buurvrouw afstond. (Vinkje in het “ja” hokje op het antwoordformulier.) Één man had niets te vertellen en vroeg ook niets. (Nope, niet geschikt.) Dan waren er nog de twijfelgevallen. Vooral in het begin, omdat je wist niet of er beter “vlees” voorbij zou komen. Pff, wat een stress! Tot overmaat van ramp vergat ik de naam van de gezellige psycholoog, waarmee ik de gehele pauze had verkletst. Domme ik. Ja, speeddaten was een stressvolle en serieuze aangelegenheid, want het huisje-boompje-beestje verhaal kon hier zomaar beginnen!

Na een paar dagen, de verlossende mail. Toch nog twee matches, gevolgd door leuke mails en live meeten maar zonder vonken. Einde verhaal. Sorry dat ik weer eens de betweter uithang: “told you so!”

Vorige week kreeg ik vervelend bericht van familie. Een van hun konijntjes had het loodje gelegd. Na de gebruikelijke tranen, was niet alleen het gezin opgekrabbeld. Het konijn had de spirit weer. Ze voelde zich hip, hot & happening en ging (tromgeroffel) SPEEDDATEN. Het konijn kreeg verschillende konijnen om te keuren. Welk criteria zou zij hanteren? Ging het om hoe het andere konijn uit zijn bek rook? De kleurschakeringen van zijn vacht? Lengte van zijn teennagels? Hechtte zij waarde aan hoe goed hij haar naar haar bed kon duwen? (Lees: kom maar lekker wiebelen.) Geen idee.

Wat ik wel weet? Dat zij klaarspeelde wat mij dus niet lukt. Ze heeft een succesvolle match en gaat z.s.m. samenhokken. Vuil konijn! Dus hier zit ik, geïrriteerd te bedenken wat mij nu het meest irriteert. Het feit dat konijnen speeddaten of dat een KONIJN bij een speeddate de ware heeft gevonden en nu al toe is aan samenhokken? Hmm. Hoe het ook zij: speeddatende konijnen… Wees eerlijk, dat is toch bij de beesten af?

7 thoughts on “Speeddaten anno 2011

  1. Hahaha hilarious!
    Ach.. We snorren in dat verre oosten des lands wel een match voor je! Wel een randstedeling natuurlijk… Das een must! 😉

  2. Lieve Powervrouw,

    Wat een heerlijke verhalen!!
    Ik heb me echt rot gelachen hier achter de computer.
    En een traantje gelaten, zo mooi!!

    Hou vol!

    Liefs, Ramon

    • Thanks! Fijn dat je de columns leuk vindt 😉 Ben zelf erg blij met de site. Als mijn hoofd weer eens overloopt, kan ik mijn gedachtes tappen en hier neerzetten.

      X

  3. Nieuws van het konijnenfront: ze zijn nog steeds samen (geen keus) en dolgelukkig (denk ik)! Groetjes uit B.

  4. Joehoe! Vriendin L. dan eindelijk hier!
    Ik ben al je verhalen aan het inhalen en dit verhaal toverde zojuist een hele grote glimlach op mn toet! Sweet memories! 😀

    Geef de hoop niet op, lieve schat. Volgend jaar ben je toch alweer jarig? Wie weet nodigen T. en ik je weer uit voor ‘een lunch’… Nieuwe ronde, nieuwe kansen! :p

    Liefs!

Leave a Reply

