In Memoriam

2004 het jaar dat veel indruk op mij heeft gemaakt. Zo uit mijn blote koppie herinner ik me slechts één hoogtepunt. De geboorte van mijn nichtje, waardoor ik voor het eerst tante Sjaan werd. Verder herinner ik me 2004 als het jaar vol pijn, woede en verslagenheid. Ons dorp Gossip City werd getroffen door de dood. Achter elkaar werd het leven van  jonge dorpelingen genomen, op een wijze die alleen in thrillers leek voor te komen. Begrafenis na begrafenis volgde, ik vreesde zelfs dat het tijd werd voor een “begrafenis garderobe”. Ook mijn neef Eugene heeft het jaar helaas niet overleefd.

Zeven jaar geleden op 6 augustus overleden, maar in onze gedachten nog altijd springlevend. Voor iedereen die hem kende, hem mist of iemand heeft verloren. In het bijzonder voor zijn moeder en broer. Nogmaals de tekst die ik voor hem heb geschreven. Lieve Eut, rust zacht!

De Bestemming
Door: Jehan Daal

Als we reizen van bestemming naar bestemming
Vertelt Eugene dat hij zijn koffers pakt
We zijn geschokt en verdrietig
Hij reist niet meer met ons mee

We willen hem tegenhouden!
Zomaar vertrekken dat kan niet
Eut als je ons achterlaat
Vul je onze harten met verdriet

Voor zijn vertrek serveert hij ons drie dingen:
1 een hechte familie close en wel
2 een onmogelijk te winnen spel
Want verliezen doet ons veel verdriet
Ooit zullen we weer lachen, maar dat weten we nu nog niet
Het derde is een sleutel tot een deur
Waarachter liefde, vriendschap en kleur

Zachte regendruppels raken mijn huid
En dan vertrekt het vliegtuig
Bestemming?
Een enkeltje Bob Marley
Met een tussenstop bij Tom
Ik zeg “dag lieve Eut” en loop het blokje om.



2 thoughts on “In Memoriam

Leave a Reply

